2014. január 28., kedd

Kakaós csiga

Sziasztok!

Mostanában lépten-nyomon belebotlottam a villámgyors kakaós csiga receptjébe, ezért gondoltam, én is kipróbálom.
A gyorsasága abban rejlik, hogy nem kell dagasztani, csak összegyúrni, kinyújtani, tölteni, tekerni, vágni, megsütni, és megenni. :) Én úgy ítéltem meg, hogy nagyon kevés az az adag, amit a receptben írnak, ezért eleve dupla adagot csináltam, mert vendégeket vártunk, meg amúgy is van két édesszájú csemetém (plusz egy édesszájú férjecském, magamról nem is beszélve). Tapasztalatból mondom, hogy a gyorsaság nem csak az elkészítésre vonatkozik, hanem az elfogyasztásra is!
Akkor lássuk ezt a csoda receptet (ez már a duplázott mennyiség):

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg túró
20 dkg porcukor
1 dl tej
10 evőkanál olaj
50 dkg liszt
2 csipet só
1 csomag sütőpor

Hozzávalók a töltelékhez:
kb 2 evőkanál olaj (a tésztát ezzel kenjük meg, hogy a töltelék rátapadjon)
8 evőkanál porcukor
4 csapott evőkanál kakaópor

Elkészítés:
A túrót összekeverjük a porcukorral - lehet kézi mixerrel is, de én simán villával tördeltem össze a túrót, és közben összekeveredett a cukorral. Ha mondjuk nem nagy darabos túrót vettem volna, könnyebb dolgom lett volna, de azért így is sikerült egyenletesre elkeverni. A cukros túróhoz aztán hozzáadjuk a tejet és az olajat, majd jól összedolgozzuk - ezt is lehet mixerrel. Ezután adjuk hozzá a sós, sütőporos lisztet, és kézzel gyúrjuk tovább. Ha már szép egyenletes a tészta, kinyújtjuk. Ezt az adag tésztát én kettévettem, hogy jobban ki tudjam nyújtani. A nyújtófát megliszteztem, mert  hozzáragadt egy kicsit a tészta. Alá viszont nem tettem lisztet, mert a szilikon nyújtólaphoz nem tapadt hozzá. 
Miután kinyújtottuk a tésztát, megkenjük olajjal, majd az előzőleg összekevert cukros kakaóport egyenletesen rászitáljuk - illetve csak a kakaó felét, ha csak a fél adag tésztát nyújtottuk ki.
Ezután feltekerjük a hosszanti oldalánál kezdve. Mondjuk ha bolti nagyságú csigákat szeretnénk, akkor a másik oldalról is kezdhetjük. 
A kígyóból aztán kb 2cm vastag csigákat vágunk. Én szerinem inkább csak 1-1,5 cm-eseket vagdostam, így kis vékony csiguszaim lettek. Így talán kicsit ropogósabb, ha vastag, akkor meg puhább.
A kész csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és 180C fokra előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük. Inkább kicsit fehérebbek maradjanak, mert ha nagyon megsülnek, ropogósak. Mondjuk biztos van, aki úgy szereti jobban.
Szerintem legközelebb a felét fahéjasra csinálom, mert a kisfiamnak az a kedvence. 4 evőkanálhoz 2 evőkanál fahéj szerintem pont jó is lesz, és akkor a kakaós töltelék úgy változik, hogy 4 evőkanál cukor, 2 evőkanál kakaópor. Hú, már alig várom, hogy ezt is kipróbáljam!
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése