2014. február 9., vasárnap

Mogyorós csók

Sziasztok!

Anyósoméknál rengeteg mogyoró termett, amiből mi is kaptunk. Gondolkodtam, mit is kellene belőle sütni, és ekkor eszembe jutott, hogy kiskoromban lehetett kapni egy nagyon finom édességet, a mogyorós csókot. Imádtam! Mostanában csak vásárokban szoktam vele néha találkozni.
Szerencsére az interneten találtam receptet, és hosszú rákészülés után végre elkészültek a csókocskák.
Ami nagyon hosszúvá tette a folyamatot, az a mogyoró feltörése (ezzel férjemet bíztam meg), és a darálás. Nekem egy legalább 35 éves szerkezetem van erre a műveletre, és mondhatom, elfáradtam, mire ledaráltam a rengeteg mogyorót. Be is mutatom nektek ezt az őskövületet:
Íme, a darálóm
Most pedig jöjjön a lényeg, a recept:

Mogyorós csók

3 tojásfehérje
25 dkg porcukor
25 dkg darált mogyoró
2 evőkanál liszt (elhagyható, nem minden receptben szerepelt)
1/4 citrom héja
1/4 citrom leve

Elkészítés:
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük. Hozzászitáljuk a porcukrot és a lisztet. Belekeverjük a finomra darált mogyorót, a citrom héjat és a citrom levet. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és 150C fokon inkább szárítjuk, mint sütjük, amíg a széle picit meg nem puhul. Az én tésztám kicsit kemény lett, ezért golyókat formáltam, majd szétlapítottam őket. Kicsit kemény lett, ezért legközelebb liszt nélkül, vay kevesebb liszttel készítem el. Csak ne kellene hozzá mogyorót törni és darálni... :)
Egyébként nagyon finom!! Érdemes kipróbálni!
 
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése