2014. február 4., kedd

Eredeti angol áfonyás-csokis cookie recept - magyarul :)

Sziasztok!

A barátnőm Angliában lakik, és sokszor süt cookie-t. Mivel nagyon szeretek mindenféle kekszet, elkértem a receptet. Nagy sikert aratott, az egész családnak ízlett. Egy baja van: gyorsan elfogy.
Kisfiam jó nevetett, mikor mondtam neki, hogy anya kʊkiː-t sütött. :)
Áfonyás-csokis cookie
Az eredeti recept csak áfonyával volt, de én csokit is tettem hozzá. Ez az adag elég kevés, érdemes minimum duplázni.

Áfonyás-csokis cookie
250 gramm liszt
1 teáskanál őrölt fahéj
egy csipet só
175 gramm vaj vagy margarin
75 gramm cukor (az eredeti recept barna cukrot írt, de én fehéret használtam)
75 gramm szárított vörös áfonya
75 gramm étcsokoládé

Elkészítés:
A lisztet összekeverjük a fahéjjal és a sóval, majd a felkockázott vajjal elmorzsoljuk. Ezután hozzáadjuk a cukrot, és tovább gyúrjuk, amíg össze nem áll a tészta. Mikor először csináltam, egy kicsit megijedtem, hogy lesz ebből bármi is, és azon gondolkodtam, milyen folyadékot adjak hozzá, de pár perc gyurkálás után annyira megpuhul a vaj, meg a cukor, hogy szép formázható tészta lesz belőle. Szóval csak semmi ijedség!
Ezután hozzáadjuk az áfonyát és az apróra tördelt csokit. Ez volt a második meglepetés: hogy bírok beledolgozni ennyi mindent ebbe a kevés tésztába? Csodák csodája, ez is sikerült :)
A tésztát henger alakúra formázzuk, kb 7 cm átmérőjűre, és kb 1 cm vastagságú szeletekre vágjuk. (Vonalzót elő! :)) A szeletelés a sok töltelék miatt nehezen megy, én utána formázgattam nagyjából kerek alakúra a sütiket.
Kivajazott vagy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a kis cookie-kat. és mehetnek a 180C fokra előmelegített sütőbe, kb 15-20 percre. Addig kell sütni őket, míg egy picit aranyszínűek nem lesznek.

Fémdobozban szerintem sokáig eláll, de nem hiszem, hogy van esélye ezt bárkinek is kipróbálni, annyira eteti magát ez a süti.
Már gondolkodom, milyen más ízesítéssel lehetne elkészíteni. Pl dióval, mogyoróval, aszalt meggyel. Lehet ötletelni. Ti milyen cookie-t próbálnátok ki szívesen?

Mindenkinek jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése