2013. október 15., kedd

Birsalma torta

Sziasztok!

A hétvégén anyósom születésnapját ünnepeltük, és mivel sok birsalmát kaptunk tőlük, úgy gondoltam, abból készítek tortát. Találtam is egy nagyon jó kis receptet.
Íme az eredmény:
Mindent pontosan úgy csináltam, ahogy a recept írta, és tényleg nagyon finom lett. Nem túl bonyolult elkészíteni, a leghosszabb ideig a birsalmák pucolása tartott. Szépen szeletelhető, nem túl édes, szóval tökéletes.
Nem szoktam karamellt készíteni, így nagyon megijedtem, hogy amikor a folyékony karamellizált cukorra ráöntöttem a hideg almalevet, az teljesen megkeményedett. Szerencsére azonban pár perc alatt szépen újra elolvadt, de egy pár pillanatra azt hittem, elrontottam. Szóval aki hasonlóan kezdő, az ne ijedjen meg, jó lesz!
Pudingpor helyett én 38g kukoricakeményítőt és egy kávéskanál vaníliaaromát használtam.
A tetejére szívecskéket szaggattam.
Érdemes elkészíteni, mindenkinek ajánlom!

1 megjegyzés:

  1. Kérdésem, hogy milyen méretű tortaformát használtál az eredeti recepthez?
    Köszönöm, Maja

    VálaszTörlés