2013. július 21., vasárnap

Kismamablog

Sziasztok!

Ezt olvastam ma a Kismamablog facebook oldalán:

"Sokan fordulnak hozzám azzal a kéréssel, hogy le szeretnék szoktatni a babát a cicin való elalvásról. Sokan érzik úgy, hogy ezzel valami rosszat tesznek és gondolják azt, hogy a kicsinek magától kéne tudni elaludni, és ha nem szokja meg, akkor soha nem fog leszokni róla.
Én ezzel szemben úgy gondolom, hogy ez JÓ szokás.
Semmi nem bizonyítja, hogy a szopival elalvó baba "anyásabb" lenne, nehezebben szokna be a bölcsibe vagy még 6 éves korban is csak cicin tudna elaludni.
Ellenben a variálás, a szorongás, hogy talán nem jó ez így, a "néha adok neki, néha nem", a sírni hagyás - na ezek tudnak igazán sok problémát okozni!
Ha a baba így gyorsan elalszik és utána nyugodtan alszik, ha neked is jó így, akkor miért kéne leszokni róla? És meglepő lesz, de egy szép napon teljesen magától elhagyja a kicsi a szopizást. Nem kéri többet. És akkor nagyon fog hiányozni..."

Ez nagyon megnyugtató, mert kislányom este még cicin alszik el. Szerencsére éjszaka már nem kel fel, és napközben is magától alszik el, de ez az esti cicin elalvás maradt. Amúgy még háromszor szopizik egy nap, szóval lehet, hogy még 3 évesen is szopcsis lesz.. Kisfiam 14 hónaposan "mondta", hogy köszi anya, nekem nem kell több cici. De Zs. úgy látszik, másképp gondolja. Örülök is neki, mert ha nem lesz több gyerkőcöm, akkor ezek az utolsó hónapok, amikor szoptatok.. Pedig ez egy csodálatos dolog, nekem nagyon sok örömet okozott és okoz. 

Kismamablog: én nagyon szeretem ezt az oldalt. Ha valami babás kérdésem van, ott mindig megnézem. Hasonlóan gondolkodik a gyerekekről, a gyereknevelésről, mint én, és sok jó ötletet, információt lehet szerezni. Én sokat tanultam ezen az oldalon a gyerekek lelki világáról, fejlődéséről. Mindenképp ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése