2013. május 31., péntek

Okosodjunk

Szeretem a könyveket, szeretek olvasni, így biztos több könyvélményemet is megosztom majd veletek.
Elsőre egy babázósat hoztam - mi mást :) Ezt a könyvet egy barátnőmnek vettem ajándékba, akinek nemrég született meg a gyönyörű kislánya. Előtte azért belelapoztam én is pár ötletért :)
Simone Cave - Dr. Caroline Fertleman: Az okos baba
A Gombos könyvek sorozat része. Ahogy a könyvesboltban nézegettem, igényesnek tűnt a többi is. 
Ez a könyv 0-2 éves korig ad segítséget, hogy mit is játszhatunk a kisbabánkkal. Három részre van bontva: 0-6 hóig, 6 hótól 1 éves korig, és 1-2 éves kor között. Tényleg szinte mindent leírtak, még a sétálást is :)  A legtöbb játék teljesen alap, az embernek mégsem feltétlenül jut eszébe, mikor éppen kellene.. Ráadásul nem biztos, hogy gondolunk rá, hogy az adott életkorban ezt már ki lehetne próbálni.
Néhányat felsorolok mindegyik kategóriából:
0-6 hó: grimaszolás, közös fürdés, zenehallgatás
6 hó-1 év: éneklés, olvasás, játék az étellel, labdázás, fényképnézegetés
1-2 év: homokozás, buborékfújás, alufólia gyürkészés, egyszerű szerepjátékok (boltos, könyvtáros)
Természetesen leírják azt is, hogy ezek a játékok miért hasznosak, milyen területet fejlesztenek. 
Első gyerkőc esetén mindenképpen nagyon hasznos könyv, szerintem. Ha a baba éppen unatkozik, és az ember lánya ott áll ötlettelenül, csak lekapja a könyvet a polcról, felüti egy oldalon, és már mehet is a móka!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése