2013. május 28., kedd

Borsót NEM főztem

Két és fél éves kora körül a kisfiam elkezdett válogatós lenni. Az addig szeretett ételeket nem mindig hajlandó megenni. Így vagyunk a borsóval is. 
Mama kitalálta, hogy elültetik együtt a borsót, locsolgatják, figyelik, ahogy növekedik, és reménykedünk, hátha megkóstolja majd a munkája zöldségét :)
El is érkezett a szüret ideje. Az én kis drágám pedig lelkesen szedte és bontogatta a kis csónakokat. A kóstolás már kevésbé ment lelkesen. Végül a szép kis zöld szemeknek nem tudott ellenállni...
... és csodák csodája, rájött (újra), hogy ez finom!! Azóta nem is kell bajlódnom a borsófőzéssel, mert nyersen eszi. Ma egy komplett finomfőzeléket elfogyasztott ebéd előtt :) 
És ha már borsó, akkor kihagyhatatlan ez a mondóka:
  
Borsót főztem

Borsót főztem,                          kavargatunk a tenyérben
Jól megsóztam,                         megszórjuk
Meg is paprikáztam,                 csipkedjük a tenyereket
Ábele, bábele fuss!                   a szöveg ritmusát a tenyéren kitapsoljuk, a „fuss”-nál felerősödött 
                                                hangon tenyerébe csapunk, és persze megkóstoljuk: hamm, hamm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése