2013. június 12., szerda

Hordozni jóó!

Sziasztok!

Nagyon szeretem hordozni a gyerekeimet. Nálunk ez inkább csak a babakocsi kiegészítése, nem életstílus, de azért szeretem, és ha tehetem, akkor szívesen viszem, vittem így őket. 
Mielőtt a kisfiam megszületett, vettem egy sima Nandu kendőt, és egészen a mai napig azt használtam. Ma azonban megérkezett postán az új Babbinka csatos hordozóm, így mától azt teszteljük a kislányommal.
Nagyon szerettem a kendőt, de számomra csak addig volt kényelmes, amíg kicsik voltak, és előre tudtam őket kötni.
A kislányom az elején nagyon hasfájós volt, ezért sokszor egész nap magamra kötve hordtam, mert abban a pozícióban megnyugodott a pocakja és jókat tudott aludni. A kánikulásban azért alábbhagyott a lelkesedésem, mert ez a kendő nagyon vastag, és a hatszáz réteg alatt felforrtunk mindketten. De ősszel újra elővettük, és mentünk vele, mert így könnyebb volt a nagyobb után rohangálni a játszón. Télen számomra megint csak nehézkes volt a kendőzés, mert a nagy kabátra nehezebben tudtam rákötni, hordozós kabátot pedig nem vettem, mert annyira nem vagyok elvetemült hordozós. Ennek ellenére télen is többször tett jó szolgálatot. De lassan elérte a kisasszony a 7-8kgot, és már nem annyira bírtam elöl cipelni. A nagy kabátra azonban a hátra kötés még annyira se ment. A tavasz beköszöntével újra megpróbáltam, de rövid idő után mindig elkezdett lecsúszkálni a vállamról a kendő. Meg az én kislányom már nagyon szeret játszózni, csúszni-mászni a homokban, hintázni, csúszdázni, és a kendőbe újra visszakötni megint csak idegőrlő volt. 
Barátnőm szerencsére vállalkozó kedvű, és mindenféle hordozási technikát kipróbált már. Nekik nagyon bevált most a Babbinka csatos hordozó. Hogy miért pont ez, és miért nem pl Lillago, azt nem tudom, nem is kérdeztem, csak utólag néztem, hogy azok milyen szépek. A lényeg, hogy egy darab Babbinka volt raktáron, a becses neve Derrick. Én le is csaptam rá, és ma már meg is érkezett. Ez a legolcsóbb fajta volt itt, remélem azért jó lesz. A Lillago-k alapból olcsóbbak, nem tudom, mi lehet a különbség, aki kíváncsi, járjon utána :)
Az első teszt óra alapján nagyon tetszik. Kényelmes, túrázáskor nagy hasznát fogjuk venni.
A felkötéssel azért még küzdök.. Elvileg pillanatok alatt meg lehet vele lenni. Először úgy próbáltam, hogy előre vettem fel, és utána fordítottam hátra. Ezzel a technikával az a baj, hogy a pólóm teljesen követte a hordozót, alig bírtam visszaráncigálni magamra :)
Aztán találtam ezt a technikát: http://www.lillago.hu/p/lillago-hasznalati-utmutato.html
Most így próbáltam, de a "hátralendítés" és "belerázás" részeknél akadtak problémáim..
Mivel itt is igaz, hogy gyakorlat teszi a mestert, nem aggódom, csak gyakorlunk, gyakorlunk, gyakorlunk.. :)
Jobb későn, mint soha, így utólag utánaolvastam, hogy miért éppen Babbinka. Íme egy vélemény:
"Babbinka popópántos - az a pánt, ami a válladon megy át, az a body mögött a baba popsija alatt a hordozó derekához csatlakozik; míg az Ergonál (és a Lillagonál - Edusanya) ezzel szemben a vállpánt a body oldalához csatlakozik két oldalt kb. középen. Ez utóbbi rosszabb tartást ad a babának, mert ha rendesen meghúzod a vállpántot, akkor túlzottan "kiegyenesíti" a baba hátát, akár még picit homoríthat is benne, és a gyerek terpesze is jóval nagyobb lesz a kívánatosnál, már majdnem spárga, ha pedig nincs jól meghúzva a vállpánt, akkor lötyög benne a gyerek, nem tartja kellőképpen. A popópántosokban sokkal optimálisabb a terpesz, és jobb a baba tartása is benne. Nekem a Babbinka a kedvenc csatosom, pedig én már végigpróbáltam a palettát." 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lEexpVLqHDs#!
Ez egy jó kis videó, hogy lehet a hátunkra felkötni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése