2013. május 25., szombat

Első születésnap

A kislányom a napokban lett 1 éves. Egy egész ünnepség sorozatot tartottunk a tiszteletére :)
A legfontosabb talán a szülinapi zsúr volt, ahol a kedves család köszönthette fel az ünnepeltet.
Én nem vagyok tortarendelős típus, inkább magam szeretek alkotni valamit. Kicsit nehéz helyzetben vagyok, mert a kisfiam, ki tudja mire, allergiás. Erről majd részletesebben írok később, a lényeg, hogy tejmentesen étkezünk - most éppen. Így a sütik is így készültek.

Próbáltam mindnek valami ünnepi formát kölcsönözni. Így sikerült :) A virág közepe volt a "legbababarátabb" muffin, arra került a gyertya is, és azt kapta meg a Kisasszony (gyertya nélkül) . Az utolsó morzsáig elpusztította természetesen..

A kedvenc muffin receptem volt az alapja mindháromnak:

Hozzávalók:

10 dkg margarin
10 dkg cukor
2 tojás (simán kihagyható, enélkül is ugyanolyan jó állagú, és kiszedhető a papírból)
1,5 dl tej (most rizstejet használtam)
15 dkg liszt (én általában kicsit többet teszek bele, kb17 dkgot)
1 csomag sütőpor
fahéj

Ezeket csak simán össze kell keverni, és már mehetnek is a muffin sütőformába. Én papírt szoktam használni, de lehet szilikonos sütőformát is. Kb 15-20 perc alatt megsülnek előmelegített sütőben. Én szúráspróbát szoktam alkalmazni. Tipp: Első 10 percben nem érdemes rájuk nyitni, hogy ne essenek össze.

Az egyik adag muffin mákos lett. Az alaphoz tettem 5 dkg mákot, és egy citrom reszelt héját. Ezt cukormázzal díszítettem, ebből lett a virág. A cukormázhoz a cukrot ételfestékkel kevertem össze. Nem tudom, ti csináltatok-e már cukormázat, de rajtam eddig kifogott. Most sikerült először jóra. Nagyon sűrűre kell csinálni. Azt hiszi az ember, hogy nem simul majd ki, pedig de :)

A másik adag a kedvenc csokis meggyesre készült. Meggy befőttel és jó sok (majdnem egy tábla) étcsoki darabkával. Erre eperlekvár került, és készen kapható DrOetker ostyavirágok. A maradék zöld cukormázból kanyarintottam nekik levelet.

A harmadik adag pedig epres lett. Nem cifráztam túl, egy kis citromhéj és darabolt eper került az alap tésztába. A tetejére megolvasztottam az étcsokit, és egy eperszeletet tettem a közepébe.

Nem vagyok egy mestercukrász, de mind finom volt :) A 10. szülinapjára már biztos én is szebbeket fogok készíteni.

Ami az ötletet adta ezekhez a "remekművekhez":


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése